The hub market: a strategy of public policy for family farming

XIII Jornadas Nacionales de Investigadores en Economías Regionales

Authors

  • Gabriela Rios Gottschalk Universidad Nacional de Misiones
  • Eduardo Simonetti Universidad Nacional de Misiones
  • Natalia Ojeda Universidad Nacional de Misiones

Keywords:

Family farmers, Hub market, Marketing strategies, Public policies

Abstract

For small producers of family farming, trading their production has always been a dimension little attended by public and private institutions. This situation prevented them from gaining access to sufficient income in relation to their efforts. The establishment of the Zonal Hub Market in the City of Posadas (Misiones) turns out to be an innovative participatory alternative of the administration searching to assist small farmers in this crucial situation, thus providing them with an alternative space to commercialize their products directly. This presentation exposes the background and the way this market operates, the profile of the participating producers, their characteristics of production, associative relationships created, and the marketing strategies they plan and practice within this field.

Author Biographies

Gabriela Rios Gottschalk, Universidad Nacional de Misiones

Licenciada en Comercio Internacional de la Universidad Argentina de la Empresa (UADE), con especialización en Gestión de Empresas Cooperativas. Magíster en Gestión de Empresas Cooperativas y Profesora asociada e Investigadora de la Facultad de Humanidades y Ciencias Sociales en la Universidad Nacional de Misiones (FHyCS-UNAM), Tucumán 1946 (3300), Posadas, Misiones, Argentina.

Eduardo Simonetti, Universidad Nacional de Misiones

Estadístico de la Universidad Nacional de Rosario (UNR). Magíster en Desarrollo Económico para América Latina de la Universidad Internacional de Andalucía (UNIA) y Doctor en Ciencias Políticas y de la Administración y Relaciones Internacionales de la Universidad Complutense de Madrid (UCM). Profesor titular e Investigador de la Facultad de Humanidades y Ciencias Sociales en la Universidad Nacional de Misiones (FHyCS-UNAM), Tucumán 1946 (3300), Posadas, Misiones, Argentina.

Natalia Ojeda, Universidad Nacional de Misiones

Licenciada en Economía, auxiliar docente e Investigadora de la Facultad de Humanidades y
Ciencias Sociales en la Universidad Nacional de Misiones (FHyCS-UNAM), Tucumán 1946 (
3300), Posadas, Misiones, Argentina

Published

2020-08-24